Frågor och svar

Detta är några av de vanligaste frågorna våra kunder ställer oss. Hittar du inte vad du söker här, så ring vår kundservice på telefon 054-52 25 40.

Om abonnemang:

  • Hur beställer man?
  • Du kan beställa direkt i vår webbutik eller kontakta vår kundservice. Våra kundservicemedarbetare har god kunskap om våra produkter och kan hjälpa dig att välja det som passar för dig.
  • Hur fungerar det att ha ett abonnemang?
  • Ett abonnemang hos oss är enkelt, praktiskt och bekvämt för dig! Du får regelbundna leveranser från oss – direkt till din brevlåda innan föregående förpackning är tom. Det kostar ingenting att vara medlem hos oss, och du bestämmer själv när du önskar få en extra leverans, senarelägga nästa leverans eller stoppa abonnemanget.
  • Kan jag stoppa mitt abonnemang för en period?
  • Ja, du kan när som helst hoppa över en leverans, senarelägga eller stoppa abonnemanget. En uppsägning måste vara kundservice till handa senast 14 dagar före nästa utskick. Ta kontakt med kundservice på telefon 054-52 25 40.
  • Kan jag ångra köpet?
  • Ja, du har 14 dagars ångerrätt efter du har mottagit produkten. Förpackningen måste vara obruten när den returneras till oss, och du måste själv betala returportot.
  • Hur betalar jag?
  • Betalning sker i efterskott. Vi ber dig vänligen använda den bifogade inbetalningsblanketten. Vid betalning på annat sätt uppge OCR numret. För att undvika höga avgifter vid för sen betalning, ber vi dig vänligen betala inom betalfristen. Vid försenad betalning tillkommer lagstadgad påminnelseavgift.
  • Reklamation/retur
  • Skulle du ha mottagit en produkt som är skadad eller felexpedierad, ber vi dig vänligen skicka produkten i retur tillsammans med tillhörande faktura och orsak till retur.
  • Om kosttillskott:

  • Var är produkten producerad?
  • När du väljer produkter från NaturaMed Pharma AB, kan du vara säker på att varje produkt är framställd av råvaror av allra bästa kvalitet. All produktion av kosttillskott sker i Norge i enlighet med stränga kvalitetskrav. Du kan därför lita på att alla produkter är av hög kvalitet.
  • Kan jag ta kosttillskott tillsammans med blodförtunnande läkemedel?
  • Tar du blodförtunnande mediciner måste du alltid rådgöra med din läkare om du vill ta kosttillskott.
  • Om oss:

  • Vilka är NaturaMed Pharma AB?
  • NaturaMed Pharma är en av Nordens största leverantörer av kosttillskott i abonnemangsbaserade lösningar. Företaget etablerades i Drammen, Norge 1992. Företaget är en del i Volati-koncernen som har sitt huvudkontor i Stockholm. Vår vision är att vara ledande och trendsättande i vår bransch, med särskild inriktning på försäljning av kosttillskott. Vi vill bidra till våra kunders hälsa, sundhet och välbefinnande, genom att erbjuda ett brett sortiment av högkvalitativa hälsoprodukter, företrädesvis via abonnemang.
  • Varför säljer ni endast direkt till konsumenter och inte till butik?
  • Vi undviker fördyrande mellanhänder och det är enkelt för konsumenten som får varorna direkt hem i brevlådan. Abonnemanget gör det enkelt, tidsbesparande och inte minst billigare för kunden.
  • Hur behandlas kundinformation?
  • All kundinformation lagras i vår databas enligt gällande lagstiftning.
    Läs mer här
  • Vad är NaturaMed Olycksförsäkring?
  • NaturaMed Pharma har i samarbete med Chubb (tidigare ACE) tagit fram två unika försäkringar för dig.

    OLYCKSFALLSFÖRSÄKRING
    Vad värdesätter du i vardagen? Vad ger dig inspiration och avkoppling? Vad får du energi och glädje av? Vad vill du kunna fortsätta med även om olyckan varit framme?

    Med en olycksfallsförsäkring har du en bättre ekonomisk trygghet om olyckan skulle ske. Du kan fortsätta med det du värdesätter mest och som ger dig glädje.

    Försäkringen ger ersättning vid:
    • Medicinsk invaliditet
    • Sjukhusvistelse
    • Benbrott
    • Tandskador
    • Krishjälp

    NaturaMed Olycksfallsförsäkring gäller i hela världen, så länge du inte är borta från Sverige i mer än 12 månader. Du behöver inte någon hälsodeklaration för att teckna försäkringen. Du kan teckna försäkringen från 45 år fram tills du fyller 79 år, och den är giltig tills du fyller 90 år.

    Försäkringsvillkor (pdf)
    Faktablad (pdf)

    DÖDSFALLSERSÄTTNING VID OLYCKSFALL
    Man tänker inte alltid på hur sina närmaste ska klara sig ifall det värsta skulle hända i samband med en tragisk olycka, men med NaturaMed Pharmas Dödsfallsersättning vid olycksfall ger du, som kund hos oss, din familj en ekonomisk trygghet.

    Vi på NaturaMed Pharma har i samarbete med Chubb tagit fram en försäkring som ger ersättning med ett engångsbelopp, från 600 000 kr, då den försäkrade avlider till följd av ett olycksfall.

    Försäkringen ger ersättning för:
    • Dödsfall
    • Begravningsersättning

    NaturaMed Dödsfallsersättning gäller dygnet runt och i hela världen, så länge du inte är borta från Sverige i mer än 12 månader. Du behöver inte någon hälsodeklaration för att teckna försäkringen. Du kan teckna försäkringen från 18 år fram tills du fyller 75 år, och den är giltig tills du fyller 86 år.

    Försäkringsvillkor (pdf)
    Faktablad (pdf)

    För att teckna eller om du har frågor kontakta Chubb kundservice:
    Telefon: 0771 – 54 00 55
    E-post kundservice: kundservice@chubb.com
    E-post skador: skador@chubb.com
  • Direkt hem i brevlådan
  • 25 års erfarenhet och kunskap
  • Utvecklat och producerat i Norge
NaturaMed Pharma Kundeservice

Kundservice

054-52 25 40

Måndag – Fredag: 08.00-17.00

Til toppen